• شنبه تا چهارشنبه: 8:30 تا 16:30

09127102432

02188952581

تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم

پلاک 84, واحد 12
  • English

09127102432

02188952581
تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم، پلاک 84, واحد 12

کاربرد صنعتی فیلترهای هوای فشرده

کاربرد صنعتی فیلترهای هوای فشرده

کاربرد صنعتی فیلترهای هوای فشرده

در مقالات قبل به کاربرد هوای فشرده در صنعت پرداختیم. در این مقالات به بررسی کاربرد فیلتر هوای فشرده می پردازیم.

تأسیسات صنعتی نه تنها به هوای فشرده نیاز دارند، بلکه به اطمینان از کیفیت هوای ارائه شده در سراسر سیستم خود نیاز دارند. تمرکز بر کیفیت هوای فشرده در استفاده از  تاسیسات صنعتی ضروری است و اطمینان حاصل می شود که آنها هوای تمیز و خشک لازم را برای محصولات، ابزار و ماشین آلات خود فراهم می کنند. بهینه سازی و کنترل کیفیت فیلترها کمک می کند تا که تمیزترین و با کیفیت ترین هوا در تجهیزات و برنامه های شما تامین شود.

مزایای استفاده از فیلترهای هوای فشرده در صنعت

عوامل اصلی برای بهبود کیفیت هوای فشرده که شامل فیلترهای نقطه استفاده می شود:

افزایش کارایی

یکی از مهمترین کاربرد فیلترهوای فشردهافزایش کارایی درصنعت است. تامین هوای با کیفیت رایگان نیست! استفاده از یک فیلترهای هوای فشرده بزرگ و متمرکز می تواند پرهزینه باشد، اگر کل مغازه به همان شرایط هوای تمیز نیاز نداشته باشد. اما زمانی که فرآیند کار در صنعت، دستگاه ها و محصولات نیاز به هوای با کیفیت داشته باشند، بسیار مهم است. شاید در ابتدا استفاده از فیلترهای هوای فشرده گران و پر هزینه باشد اما با اغفزایش راندمان و کارایی دستگاه ها مقرون به صرفه خواهد بود.

عمر طولانی برای ماشین و ابزارالات

با استفاده از یک فیلترهای هوای فشرده میزان تراکم و آلاینده های وارد شده به ماشین یا ابزار را کاهش می یابد. در نتیجه عمر دستگاه ها افزایش می یابد و از سرمایه شما محافظت می کند.

افزایش کیفیت محصول

استفاده از فیلترهای هوای فشرده در صنعت آلاینده‌هایی مانند ذرات، آب، روغن و سایر ناخالصی‌ها را از هوای فشرده حذف می‌کند؛ که در نتیجه کیفیت هوا بالایی را ایجاد می کند و منجر به افزایش کیفیت محصول می شود.

در حالی که سرمایه گذاری در فیلترهای هوای فشرده نیازمند هزینه های بزرگی است اما با بهبود کارایی تاسیسات صنعتی، صرفه جویی طولانی مدت عملکرد قابل اعتماد و بهبود یافته سیستم را روشن خواهد شد.

5 کاربرد مهم فیلترهوا در صنعت

در کاربردهای صنعتی هوای فشرده معمولا نیاز است که فیلتری در محل استفاده نصب شود تا آلاینده ها را حذف کند و زباله هایی را که در توانایی تجهیزات برای انجام ایمن و مؤثر کارشان اختلال ایجاد می کند، حذف کند. در اینجا پنج کاربرد صنعتی وجود دارد که در آنها فیلترهای هوای فشرده نقطه استفاده موثر می توانند تفاوت ایجاد کنند:

  • برش پلاسما
  • رنگ آمیزی و پوشش
  • ماشینکاری CNC
  • سندبلاست
  • برش لیزری

 کاربرد فیلتر هوای فشرده در برش پلاسما

فیلترهای هوای فشرده مورد استفاده در برش پلاسما، فرآیند برش را بهبود می بخشد و امکان برش های واضح تر و دقت بهتر را فراهم کرده و طول عمر نوک را افزایش می دهد. با استفاده از فیلترهای هوای فشرده نیازی به نگرانی در مورد رطوبت اضافی یا ذرات وارد شده به دستگاه نیست. در واقع قبل از اینکه یک دستگاه جدید و البته گران قیمت را جایگزین دستگاه برش پلاسما فعلی کنید، روی یک فیلتر هوای مناسب سرمایه گذری کنید.

استفاده از فیلترهای هوای فشرده، همراه با تعمیر و نگهداری منظم کمپرسور هوا، می توانند به افزایش عمر دستگاه کمک کنند.

 کاربرد فیلتر هوای فشرده در رنگ آمیزی و پوشش

فیلترهای هوای فشرده در کاربردهای رنگ‌آمیزی و پوشش‌دهی صنعتی با حذف ذرات و سایر ناخالصی‌ها از جریان هوا، آلودگی را به حداقل می‌رسانند و به تولید یک پوشش با کیفیت بالاتر کمک می‌کنند. یکنواختی در کاربردهای پوشش نه تنها باعث بهبود پرداخت می شود بلکه می تواند به کاهش مقدار مواد استفاده شده کمک کند. به عنوان یک امتیاز اضافی، زمانی که هوای آلوده نیاز به بازسازی یا پاشش مجدد پروژه دارد، باید شاهد کاهش هزینه های اضافی نیروی کار و افزایش باشید.

پوشش پودری، دارای پوشش های با کیفیت بالاتر از رنگ استاندارد است. به این ترتیب، برای حذف ذرات میکروسکوپی، رطوبت و سایر آلاینده‌هایی که صافی و محافظت سطح را کاهش می‌دهند، نیاز به فیلتر نقطه‌ی استفاده دارد.

فیلترهای هوا نصب شده در محل مناسب تضمین می کند که فقط هوای تمیز و خشک به تجهیزات پوشش پودری شما می رسد و هر بار یک نتیجه عالی را تضمین می کند. علاوه بر این، این سیستم های فیلتراسیون با جلوگیری از گرفتگی یا آسیب دیدن قطعات ناشی از هوای کثیف، به افزایش کارایی سیستم شما کمک می کنند.

 کاربرد فیلتر هوای فشرده در ماشینکاری  CNC

یکی از مهمترین نکاتی که دربرشکاری و ماشینکاری  CNCوجود دارد، دقت نتیجه کار است. تمام هدف ایستگاه های کاری CNC دستیابی به نتایج قابل اعتماد و دقیقی است که انسان نمی تواند به صورت دستی به دست آورد. منطقی است که بخواهید با راه اندازی دستگاه برای حصول نتایج بهتر از فیلترهوا استفاده کنید.

با به کار بردن فیلترهای هوای فشرده در ماشینکاری CNC، آلاینده‌های سیستم کاهش می یابد، خطوط هوای داخلی شما را از آب و زباله پاک نگه می‌دارند که به کاهش خوردگی اجزای سیستم کمک می‌کند. در نهایت این منجر به تولید محصول نهایی دقیق تری از دستگاه می شود و از پیری زودرس تجهیزات شما جلوگیری می کند.

مقالات مرتبط: حذف رطوبت هوای فشرده

کاربرد فیلتر هوای فشرده در سندبلاست

فیلترهای هوای فشرده در ماشین‌های سندبلاست برای حذف زمان‌های پرهزینه از کار ضروری هستند. آنها تراکم را به حداقل می‌رسانند، از تجمع رطوبت در محیط شما در طول عملیات سندبلاست جلوگیری می‌کنند و با کاهش ناخالصی‌ها و سایش قطعات داخلی، عمر دستگاه را افزایش می‌دهند.

کاربرد فیلتر هوای فشرده در برش لیزری

ما لیزرها را به عنوان نیروهای تخریب ناپذیر می‌دانیم، اما در عملیات‌های تولیدی، آنها می‌توانند به طرز شگفت‌انگیزی سخت‌گیرانه عمل کنند. فیلترهای نقطه استفاده هوای فشرده با کاهش کارایی فرآیند برش لیزری را بهبود می بخشند:

با استفاده از فیلتر نقطه استفاده، کسب و کارها می توانند هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری یا تعمیر را به دلیل آلاینده هایی که بر کیفیت برش اثر می گذارند کاهش دهند.

علاوه بر این، این فیلترها همچنین به حفظ سطح تولید ثابت کمک می کنند زیرا از هرگونه انسداد ناشی از گرد و غبار یا گرد و غبار در طول زمان جلوگیری می کنند.

چگونه فیلتر ناکارآمد بر سیستم تأثیر می گذارد؟

از تراکم و ابزارهای هوا که در اثر زنگ زدگی خراب شده‌اند تا خرابی به دلیل عملکرد بهینه سیستم، مشکلات ناشی از فیلتر مفقود یا استفاده نادرست به معنای از دست دادن پول است. در حالی که از دست دادن کیفیت و کارایی یک موضوع رایج در پنج مورد بالا است، هر برنامه دارای نگرانی های خاصی است که باید با توزیع کننده هوای فشرده خود برطرف کنید.

سفارش تجهیزات فیلترهوای قشرده

در این مقاله به کاربرد فیلترهوای فشرده پرداختیم. استفاده از فیلترهوای فشرده می تواند راندمان کاری، کیفیت محصولات و عمر تجهیزات را افزایش دهد. شرکت صنعتی نوآور تولیدکننده انواع تجهیزات صنعتی می باشد. از جمله محصولاتی که در این مجموعه تولید می شود می توان به درایر تبریدی، درایر جذبی، مخزن هوای فشرده، کمپرسور اسکرو و … اشاره کرد. برای مشاوره تخصصی و خرید بهترین محصول متناسب تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.