• شنبه تا چهارشنبه: 8:30 تا 16:30

09127102432

02188952581

تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم

پلاک 84, واحد 12
  • English

09127102432

02188952581
تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم، پلاک 84, واحد 12

کاربرد هوای فشرده در کشاورزی

کاربرد هوای فشرده در کشاورزی

کاربرد هوای فشرده در کشاورزی

کشاورزی یک تجارت بزرگ است. در سراسر دنیا میلیون ها کشاورز گوشت، میوه، سبزیجات و غلات مورد نیاز ما را تولید می کنند. آنها از طیف روزافزونی از ماشین آلات پیچیده برای افزایش بازده و کاهش هزینه ها استفاده می کنند و بسیاری از آنها برای عملکرد به هوای فشرده نیاز دارند. به همین دلیل است که اتوماسیون سیستم هوای فشرده در کشاورزی ضروری است. کاربرد هوای فشرده در کشاورزی بسیار گسترده است. زمینه کشاورزی به کمپرسورهای کارآمدی نیاز دارد که بتوانند در چرخه کاری سنگین مداوم و همچنین برای مدت کوتاهی کار کنند.

رقابت پذیری در این بخش بسیار مهم است. به همین دلیل، کمپرسورهای قابل اعتماد و کارآمد اساسی هستند. عملکردهای زیادی وجود دارد که می توان با کمپرسورهای هوا در کشاورزی و تولید مواد غذایی انجام داد.

کاربرد کمپرسورهای هوا در کشاورزی

بنابراین ما فهرستی 12 موردی از کاربرد هوای فشرده در کشاورزی را جمع آوری کرده ایم:

جمع آوری میوه ها

برای جمع آوری میوه های رسیده از درختان، کشاورزان می توانند از جمع کننده های پنوماتیک (با هوای فشرده تولید شده توسط موتور کمپرسورها) استفاده کنند. اینها دارای قطب های قابل گسترش هستند که به لطف ارتعاشات سریع (بیش از 100 ضربه در دقیقه) یا شانه های مخالف باعث افتادن میوه روی توری می شوند.

کوبیدن درختان یک روش برداشت محصول است که مستلزم تکان دادن درخت به منظور افتادن محصولات رسیده است. این عمدتا برای آجیل، زیتون و شاه بلوط استفاده می شود. به لطف جمع کننده های پنوماتیک، کشاورزان می توانند از آسیب احتمالی جلوگیری کنند.

هرس درختان

سیستم های هرس هوای فشرده به دلیل سرعت و وضوح توصیه می شود. آنها به طور گسترده ای برای هرس درختان زیتون و درختان میوه استفاده می شوند، درخت انگور از درختانی است که برای هرس آن از هوای فشرده استفاده می شود. سیستم های هرس هوای فشرده با موتور کمپرسور یا کمپرسور برقی کار می کنند که در هر لحظه پاسخ درستی به تمام نیازهای برش می دهند. مزیت دیگر این است که آنها بسیار سبک هستند و بنابراین اجازه می دهند کار دقیق تر و آسان تر باشد.

ذخیره انرژی باد

از کمپرسورهای هوا می توان برای ذخیره انرژی اضافی انباشته شده در مزارع بادی استفاده کرد، جایی که یک سیستم هوای فشرده می تواند پشتیبانی مفیدی را در دوره هایی با تهویه کمی ارائه دهد.

پمپ های آب

کمپرسورها راه حل معتبری برای تامین انرژی پمپ های آبی هستند که برای انتقال آب از سدها به مزارع یا هیدراته نگه داشتن محصولات استفاده می شوند.

حمل و نقل مواد غذایی

استفاده و کاربرد هوای فشرده در کشاورزی سبب سهولت در انجام کارها می شود.  نیروی هوای فشرده سیستم‌هایی را حمل می‌کند که غذا یا غلات را به سیلوها منتقل می‌کنند.

حفاظت از باغ

می توان از کمپرسورها برای سمپاشی آفت کش ها برای دور نگه داشتن حشرات و آفات و محافظت از گیاهان، محصولات زراعی یا درختان استفاده کرد.

رنگ آمیزی سازه های مزرعه با اسپری

هوای فشرده به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت و با دقت در پاشش انواع سازه‌ها در مزرعه (آلون، حصار، انبار) در مناطق کشاورزی، مزارع یا مزارع کار کنید.

تعمیرات

به لطف کمپرسورهای هوا، می‌توانید هر نوع تعمیر، نصب حصار، یا هر نوع عملکردی را که نیاز به ابزارهایی مانند نوترونر یا تفنگ میخی دارد، به راحتی و کارآمد انجام دهید.

کاربرد هوای فشرده در شیلات

نظافت محل کار

یکی از کاربردهای هوای فشرده در کشاورزی، نظافت آسان و سریع است. کمپرسورهای هوا یک راه حل مقرون به صرفه برای تمیز کردن مناطق کار در مزرعه ارائه می دهند: انبارها یا سایر سازه ها را می توان به سرعت با استفاده از هوای فشرده و بدون نیاز به بازگشت به هر نوع مواد مصرفی دیگری تمیز و ضد عفونی کرد.

تنظیم لاستیک خودروهای کشاورزی

برای پمپاژ سریع لاستیک انواع وسایل نقلیه در مزرعه می توانید به کمپرسورهای هوا تکیه کنید. علاوه بر این، کمپرسورهای اسکرو را می توان برای انجام تعمیرات منظم در طیف وسیعی از وسایل نقلیه استفاده کرد. بسیاری از مزارع از هوای فشرده به عنوان جایگزینی برای برق استفاده می کنند. هوای فشرده برای نیرو دادن به ابزارهای دستی مورد استفاده برای نگهداری تجهیزات، سیستم های آبیاری زمستانه، پمپ ها و راه اندازی نوار نقاله های پنوماتیک استفاده می شود.

تهویه

از دیگر کاربردهای هوای فشرده در کشاورزی، مصارف تهویه است. هوای فشرده در گلخانه ها را تهویه می کند، استخرهای مزارع پرورش ماهی را هوادهی می کند و ترموستات های سیستم های گرمایشی را کنترل می کند.

جایگزین برق

یکی از کاربردهای قابل توجه هوای فشرده در محیط های با خطر انفجار است. اتمسفر سیلوهای غلات و سایر مناطقی که پودر وجود دارد می تواند به راحتی توسط یک جرقه مشتعل شود، دلیل خوبی برای ترجیح دادن دستگاه های هوای فشرده به دستگاه هایی که از برق استفاده می کنند.

عملکردهای زیادی وجود دارد که می توان با کمپرسورهای هوا در کشاورزی و تولید مواد غذایی انجام داد.

هوای فشرده در زمینه های مختلف کاربرد از جمله صنعتی، دارویی، ساختمانی نقش اساسی دارد. با این حال در کشاورزی است که امروزه به نوآورانه ترین روش استفاده می شود: در تولید مواد غذایی، حمل و نقل محصولات و نگهداری از مناطق کاری که به برخی از آنها اشاره می شود.

خرید هوای فشرده برای کشاورزی

طراحی هوای فشرده برای صنعت کشاورزی چالش برانگیز است. تقاضا می تواند به طور گسترده ای در نوسان باشد و باعث شود تجهیزات بی استفاده مانده یا کمپرسورها کمتر از بازده بهینه کار کنند. استفاده از پیشرفته ترین فناوری اتوماسیون و کنترل به کاهش ناکارآمدی، کاهش هزینه ها و بهبود قابلیت اطمینان کمک می کند.

ما متخصص در مهندسی سیستم هوای فشرده کشاورزی هستیم. ما خواسته های منحصر به فرد را درک می کنیم و می توانیم در مورد طراحی سیستم مناسب در تاسیسات کشاورزی به شما مشاوره دهیم. برای مشتریان در کشاورزی، اتوماسیون سیستم هوای فشرده اغلب نادیده گرفته می شود. اما خدمات ما به بهبود کارایی عملیاتی و کاهش خرابی ها کمک می کند.

شرکت صنعتی نوآور تولیدکننده انواع تجهیزات صنعتی چون مخزن هوای فشرده، درایر تبریدی، درایر جذبی، کمپرسور اسکرو و تله آبگیر است. برای مشاوره تخصصی و خرید محصول همین حالا تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.