• شنبه تا چهارشنبه: 8:30 تا 16:30

09127102432

02188952581

تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم

پلاک 84, واحد 12
  • English

09127102432

02188952581
تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم، پلاک 84, واحد 12

کاربرد کمپرسور هوا در بیمارستان

کاربرد کمپرسور هوا در بیمارستان

کاربرد کمپرسور هوا در بیمارستان

در مقاله های قبل به کاربرد هوای فشرده و کمپرسور هوا در صنایع کوچک و بزرگ پرداختیم. در این مقاله نیز به کاربرد کمپرسور هوا در بیمارستان و پزشکی می پردازیم.

وقتی به یک بیمارستان فکر می‌کنید، ممکن است به پرستاران، پزشکان و ماشین‌های پیشرفته‌ای فکر کنید که برای کارکرد روان به آن‌ها نیاز دارد. اما ممکن است تعجب کنید که بدانید هوای فشرده پزشکی نقش مهمی را در عملیات روزانه یک بیمارستان ایفا می کند، اگرچه اغلب نادیده گرفته می شود. بیمارستان‌ها که تقریباً در هر منطقه‌ای از بیماران گرفته تا ونتیلاتورهای برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به شدت به هوای فشرده متکی هستند تا کار خود را به روشی ایمن و بهداشتی انجام دهند. چه پزشک باشید، چه مدیر بیمارستان، یک برنامه ریز ساختمان یا یک پیمانکار عملیات، در اینجا نگاهی مختصر به چیستی هوای فشرده پزشکی و نحوه استفاده و کاربرد کمپرسور هوا در بیمارستان داریم.

کاربرد هوای فشرده در بیمارستان

در ابتدا بهتر است به جواب سوال هوای فشرده چیست، بپردازیم. به طور کلی هوای فشرده با کشیدن هوای محیط به داخل کمپرسور و تحت فشار قرار دادن آن تولید می شود. اما از آنجایی که هوای محیط معمولاً مملو از آلاینده هایی مانند گرد و غبار و خاک است، هوای فشرده با درجه پزشکی باید کمی متفاوت باشد. هوای فشرده پزشکی که معمولاً از 21٪ اکسیژن و 79٪ نیتروژن تشکیل شده است. (اگرچه می توان مخلوط های سفارشی ایجاد کرد.). هوای فشرده پزشکی یک منبع تمیز و بدون آلودگی هوای فشرده است. هوای فشرده پزشکی با ارائه منبع هوای تصفیه شده و کنترل شده برای بیمارستان ها و مطب های پزشکی، به طور گسترده ای برای نیازهای بیمار استفاده می شود. اما همچنین به تامین انرژی دستگاه ها و ابزار مهم پزشکی مانند ابزار جراحی، هوای آزمایشگاهی و غیره کمک می کند.
کمپرسورهای هوا ابزار ارزشمندی در بسیاری از صنایع از جمله حوزه پزشکی هستند. بیمارستان ها برای تامین هوای پاک در سراسر ساختمان به کمپرسورهای هوا متکی هستند. کمپرسورهای هوای پزشکی شرایط را در محیط‌های خاصی مانند محیط‌های بیمارستانی حفظ می‌کنند.

نحوه استفاده بیمارستان ها از کمپرسور هوا

کمپرسورهای هوا شامل طیف گسترده ای از ابزارها، سیستم ها و استانداردها برای استفاده در بیمارستان می باشد. اکثر کمپرسورهای هوا برای جلوگیری از ورود روغن به هوا روغن کاری نمی شوند. کمپرسورهای هوای پزشکی باید استانداردهای بالای صنعت پزشکی را رعایت کنند.
از جمله کاربردهای کمپرسور هوا در بیمارستان ها و حوزه پزشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هوای فشرده در اتاق عمل

یکی از کاربردهای مهم هوای فشرده در بیمارستان، اتاق عمل است. در اتاق عمل، از هوای فشرده برای کمک به تنفس استفاده می شود. همچنین به عملکرد دستگاه های پزشکی کمک می کند. یک سیستم تصفیه هوای فشرده کنترل شده برای جلوگیری از گسترش بیماری های منتقله از هوا که می تواند منجر به عفونت شود، حیاتی است به طور کلی برای آسایش و تنفس بیماران در اتاق های عمل اورژانسی و غیر اورژانسی استفاده می شود.

کاربرد هوای فشرده در بیمارستان

بخش مراقبت های ویژه (ICU)

یکی از کاربرد های کمپرسور هوا در بیمارستان که بسیار مهم و حیاتی است، ونتیلاتور ها هستند.  ونتیلاتورها برای بیمارانی که دچار نارسایی ریه هستند و نمی توانند تنفس منظمی را داشته باشند، استفاده می شود. این دستگاه هنگامی که بیماران فاقد ظرفیت ریه هستند، تنفس را حفظ می کنند. درICU، ونتیلاتورها از هوای فشرده از ناحیه اطراف استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که بیمار اکسیژن کافی دارد. در سراسر ICU، سیستم‌های تهویه سطوح حیاتی اکسیژن را حفظ می‌کنند و هوا را عاری از آلودگی نگه می‌دارند. با توجه به نیازهای پر استرس یک ICU، کمپرسورهای هوا باید عملکرد ثابت خود را حفظ کنند.

اتاق نوزادان

در اتاق های نوزادان، تعداد آلاینده ها باید کم باشد تا از هرگونه عفونت در هنگام تولد جلوگیری شود. ونتیلاتورهای نوزادی مخصوص نوزادان، در مراقبت از نوزادان است. این نوزادان اغلب به شدت بیمار هستند یا مشکلات ریوی دارند، بنابراین ونتیلاتورها برای تامین اکسیژن قابل توجهی به هوای فشرده با کیفیت متکی هستند.
ونتیلاتورهای نوزادی باید به اندازه کافی کوچک باشند تا برای نوزادان مناسب باشند و به اندازه کافی برای تامین اکسیژن قوی باشند.

فیلتر هوا

هوای پاک برای بیماران، پزشکان و بازدیدکنندگان به طور یکسان ضروری است. بیمارستان ها به خشک ترین و تمیزترین هوای ممکن نیاز دارند و سیستم های کمپرسور هوا و تهویه مطبوع شرایطی لازم را تامین می کنند. سیستم های کارآمد یک جریان هوای پایدار را همیشه حفظ می کنند.
سیستم های تصفیه هوا برای بیمارانی که حساسیت به اکسیژن بالایی دارند ضروری است. اپراتورها می توانند جریان هوا را کنترل و نظارت کنند و از متعادل ماندن سطح اکسیژن اطمینان حاصل کنند.

تعمیر و نگهداری

خدمات تعمیر و نگهداری بیمارستان مانند هر بخش دیگری برای ابزارهای خود به هوای فشرده متکی هستند. در این بخش برای تعمیرات، نگهداری و سرویس های دوره ای به هوای فشرده نیاز داریم.

تجهیزات

تخت های بیمارستانی از کمپرسورهای هوا برای تنظیم عمودی استفاده می کنند. برای دانش‌آموزانی که آزمایش‌های پزشکی انجام می‌دهند، شبیه‌سازهای انسانی از کمپرسورهای هوا برای تقلید تنفس و سایر عملکردهای بدن استفاده می‌کنند. میزهای کایروپراکتیک و فیزیوتراپی نیز از کمپرسورهای هوا برای کمک به پزشکان برای درمان موثر بیماران استفاده می کنند.
حفظ عملکرد مناسب کمپرسور هوا حیاتی است. آنها کاربردهای متعددی در سرتاسر ساختمان دارند. مدیریت باید به طور منظم کمپرسورهای هوا را در صورت نیاز برای ایمنی نهایی تجزیه و تحلیل و تعمیر کند.

سفارش کمپرسور هوا و هوای فشرده از صنعتی نوآور

در این مقاله به کاربرد کمپرسور هوا در بیمارستان پرداختیم. با بسیاری از کاربردهای حیاتی، سیستم‌های هوای فشرده ثابت کرده‌اند که یک منبع انرژی نجات بخش در زمینه پزشکی هستند. اما این ویژگی‌های نجات‌بخش فقط به اندازه انتقال و کیفیت هوای فشرده مورد استفاده است. هوای آلوده می تواند هم بیماران و هم بیمارستان ها را در معرض خطر قرار دهد و کیفیت هوای فشرده را برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار کند.
اگر به دنبال اطمینان از مراقبت ایمن و با کیفیت از بیمار هستید، شرکت صنعتی نوآور با چند دهه سابقه درخشان در تولید انواع تجهیزات صنعتی چون مخزن هوای فشرده، کمپرسور اسکرو، انواع درایر تبریدی و درایر جذبی بهترین خدمات و محصولات را ارائه می کند.
برای مشاوره تخصصی و خرید محصول همین حالا تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.