• شنبه تا چهارشنبه: 8:30 تا 16:30

09127102432

02188952581

تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم

پلاک 84, واحد 12
  • English

09127102432

02188952581
تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم، پلاک 84, واحد 12

هشت دلیل نشت هوای فشرده و چگونگی پیدا کردن آنها

هشت دلیل نشت هوای فشرده و چگونگی پیدا کردن آنها

هشت دلیل نشت هوای فشرده و چگونگی پیدا کردن آنها

سیستم های هوای فشرده جز جدا نشدنی سیستم های صنعتی جدید شده اند. این سیستم ها نیز همانند سایر سیستم ها نیازمند سرویس و نگهداری دوره ای هستند. یکی از نشانه های نیاز به سرویس دوره ای، نشت هوای فشرده است.  زمانی که این سیستم ها طراحی و نگهداری ضعیفی داشته باشند، مستلزم هزینه های بیشتری برای ادامه کار هستند.
بر اساس داده های علمی و تجربی تخمین می زنند که یک نشتی ربع اینچی در یک سیستم 100 psi سالانه 17000 دلار هزینه خواهد داشت و ارقام را با نرخ های فعلی به روز می کند.
خبر خوب این است که برخی از نشتی ها به راحتی قابل شناسایی هستند؛ زیرا صدای خش خش مانندی را منتشر می کنند که به سختی قابل چشم پوشی است. اما خبر بد این است که اکثر آنها اصلاً صدا تولید نمی کنند. در واقع 80 درصد غیرقابل شنیدن هستند. به همین دلیل باید توجه ویژه ای به شناسایی و جلوگیری از نشتی داشته باشید.

علل اصلی نشت هوای فشرده

نشتی ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. ممکن است سیستم به درستی نصب نشده باشد. می تواند آب بندی یا مواد ضعیفی داشته باشد. لوله ها، شیرها، اتصالات یا اتصالات ممکن است در اثر تصادف یا استفاده نادرست آسیب ببینند. و کارگران ممکن است مرتکب اشتباه شوند، هنگام نصب یا حتی نگهداری سیستم هوای فشرده شما، یک زهکش را دور بزنند یا فشار را افزایش دهند.
با مشاهده آسیب و نشت هوای فشرده، کارگران اغلب از رفع موقت یا راه حل های موقتی برای مقابله با این نشت ها استفاده می کنند. این راه حل ها معمولاً در درازمدت جواب نمی دهند و بسیاری از آنها مشکلات را بدتر می کنند. بنابراین، اجازه دهید برخی از علل رایج نشت را بررسی کنیم.

1. اتصالات یا اتصالات شل

اتصالات هوای فشرده ممکن است در قسمت های مختلف سیستم شما شل شوند:
• پیری، زنگ زدگی لوله با اتصالات رزوه ای
• اتصالات قطع سریع ارزان و نامناسب
• اتصالات فشار به قفل
• لوله پلاستیکی یا لاستیکی که هوا را به یک جزء تغذیه می کند
• کوپلینگ ها
• شیلنگ ها
• مهر و موم

2. نصب نامناسب

مشکلات مکرر نشتی شامل فیلترها، رگولاتورها و روان کننده‌های ارزان قیمت (FRL) است، به‌ویژه زمانی که به‌درستی نصب شده باشند. اتصالات و فلنج های لوله نیز می توانند جوش های فاقد جوش باشند.

3. قطعات آسیب دیده یا فرسوده

مشکلات مکرر نشتی شامل فیلترها، رگولاتورها و روان کننده‌های ارزان قیمت (FRL) است، به‌ویژه زمانی که به‌درستی نصب شده باشند. اتصالات و فلنج های لوله نیز می توانند جوش های فاقد اتصال مناسب باشند. شیلنگ های فرسوده و شیرهای آزاد کننده سریع، اغلب منبع نشت هوای فشرده هستند.

4. خوردگی

هر جایی که آب متراکم شود، احتمال خوردگی و نشت هوای فشرده وجود دارد. لوله ها، اتصالات و سایر اجزای سیستم می توانند خورده شوند و به هوا اجازه خروج بدهند.

5. فشار بالا

اغلب اوقات، شرکت‌ها وقتی متوجه کاهش فشار در برنامه‌های دوردست‌تر می‌شوند، فشار را در سیستم خود افزایش می‌دهند. معمولاً این فقط مشکل را بدتر می کند. فشار بالاتر هوای بیشتری را از طریق نشتی در سیستم آنها وارد می کند. بنابراین، فشار موجود در استفاده نهایی در واقع کاهش می یابد.
به جای اینکه به دنبال یک تعمیر سریع باشید، بهتر است با پیدا کردن و رفع نشتی ها در خدمت باشید. هر زمان که سیستم شما با فشار بالاتری کار می کند، تقاضای مصنوعی ایجاد می کنید و هوا را هدر می دهید. هدف این است که سیستم هوای فشرده خود را در کمترین فشار ممکن حفظ کنید.

6. لرزش

لرزش و چرخه حرارتی می تواند باعث شل شدن اتصالات و اتصالات شود. این مشکل مخصوصاً در مورد کمپرسورهای رفت و برگشتی است که لرزش زیادی ایجاد می کنند.

7. لوله رزوه ای

لوله های جوش داده شده معمولاً به اندازه لوله های پیچ یا رزوه دار نشتی ندارند. درزگیرهای نخ نادرست یا نادرست استفاده شده نیز می توانند باعث نشتی شوند. و حتی درزگیر لوله یا نوار لوله که به درستی نصب شده است به مرور زمان فرسوده شده و شروع به نشت می کند. در نتیجه، سیستم های لوله آلومینیومی را توصیه می کنیم که بسیار محبوب شده اند زیرا در برابر خوردگی مقاوم هستند و دارای اتصالات تخصصی هستند که احتمال نشتی کمتری دارند.

8. تله های تخلیه را باز کنید

رسوب، زنگ، خاک و سایر مواد جامد می‌توانند در تله‌های تخلیه جمع شوند و باعث شوند که در حالت باز گیر کنند و هوا از آن خارج شود. اما به راستی چگونه باید نشتی های را رفع کنیم؟

مکان یابی نشتی های هوای فشرده

البته با کمپرسور شروع می کنیم. ما مطمئن می‌شویم که تنظیمات منطقی هستند، و اندازه سیستم برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، مناسب است. اما نشت؟ اینجا هیچی پیدا نخواهید کرد کمپرسورها نشتی ندارند، مگر در شدیدترین شرایط. به گردبادها و زلزله ها فکر کنید.

در به روز رسانی های بهدی به روش های یافتن نشتی هوای فشرده می پردزیم، با ما همراه باشید.

شرکت صنعتی نوآور با تجربه درخشان در حوزه ی تولید محصولات صنعتی، تولیدکننده انواع درایر جذبی هوای فشرده و درایر تبریدی می باشد. برای مشاوره و خرید تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.