• شنبه تا چهارشنبه: 8:30 تا 16:30

09127102432

02188952581

تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم

پلاک 84, واحد 12
  • English

09127102432

02188952581
تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم، پلاک 84, واحد 12

چگونه می توانم از گرم شدن بیش از حد کمپرسور هوا جلوگیری کنم؟

چگونه می توانم از گرم شدن بیش از حد کمپرسور هوا جلوگیری کنم؟

چگونه می توانم از گرم شدن بیش از حد کمپرسور هوا جلوگیری کنم؟

کمپرسورها یکی از مهمترین تجهیزات صنعتی هستند که در انواع مختلفی تولید و روانه بازار شده است. در این مقاله به روش هایی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کمپرسور هوا می پردازیم.

کمپرسورهای اسکرو کمپرسورهای پیستونی

اگر هوای فشرده جزء عملیات روزانه شرکت یا کارخانه شما باشد، خرابی می تواند فاجعه بار باشد. اگر کمپرسور هوای شما بیش از حد گرم شود، ممکن است از کار بیفتد و نیاز به تعمیر یا تعویض کامل داشته باشد. در حالی که گرمای بیش از حد ممکن است اتفاق بیفتد، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از علل رایج گرما شدن بیش از حد انجام دهید.

عوامل موثر بر گرم شدن

دمای محیط

شایع ترین علت گرمای بیش از حد کمپرسور دمای محیط است که در آن قرار دارد. آیا کمپرسور هوای شما در اواسط تابستان نزدیک پنجره است؟ آیا در کنار سایر تجهیزات بسیار گرم است؟ آیا آن را در یک محفظه ی غیر عایق که بسیار کوچک است؟ همه اینها مسائل قابل پیشگیری برای حفظ محیط اطراف در دمای پایین تر هستند. کمپرسور خود را از پنجره ها دور نگه دارید، به خصوص در آب و هوای گرم، و اجازه ندهید کمپرسور شما در کنار سایر تجهیزات عملیاتی قرار گیرد که ممکن است بسیار داغ شوند.

سطوح روغن

یکی دیگر از دلایل رایج گرمای بیش از حد، کمبود روغن کمپرسور شماست. همیشه سطح روغن را به طور مرتب چک کنید و روغن کمپرسور خود را به طور منظم تعویض کنید. اگر روغن را اضافه یا تغییر ندهید، روغن ممکن است لاک زده شود و باعث اصطکاک بیش از حد شود که می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد یا آتش سوزی احتمالی شود.

تهویه

علاوه بر اینکه نه تنها فضای کافی برای خنک شدن کمپرسور خود دارید، باید مطمئن شوید که کمپرسور به درستی هواگیری می کند. اگر دریچه های هوا مسدود شوند یا به دیوار فشار داده شوند، کمپرسور به مرور زمان بیش از حد گرم می شود. در حین نصب مطمئن شوید که کمپرسور شما در محل مناسبی قرار گرفته است و به مرور زمان دریچه های هوای کمپرسور را تمیز کنید.

شیر حرارتی

اگر یک دریچه حرارتی شروع به از کار افتادن کند، ممکن است بیش از حد گرم شود. همیشه توصیه می شود در مواقع اضطراری یک شیر حرارتی یدکی در دسترس داشته باشید و از هرگونه خرابی برای کسب و کار خود جلوگیری کنید. شیر یدکی همچنین می تواند برای مقایسه استفاده شود تا ببینید آیا شیر فعلی شما در وضعیت خوبی است یا خیر یا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تعمیر و نگهداری نیاز به تعویض دارد.

شرکت صنعتی نوآور تولیدکننده انواع تجهیزات صنعتی مانند کمپرسور اسکرو، درایر تبریدی، درایر جذبی، مخزن هوای فشرده، مولد گاز اکسیژن، مولد گاز نیتروژن و… می باشد. برای مشاوره تخصصی و خرید انواع تجهزات صنعتی تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.