• شنبه تا چهارشنبه: 8:30 تا 16:30

09127102432

02188952581

تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم

پلاک 84, واحد 12
  • English

09127102432

02188952581
تهران، خیابان دکتر فاطمی، بین کوچه چهارم و پنجم، پلاک 84, واحد 12

اندازه و ابعاد مخزن هوای فشرده

اندازه و ابعاد مخزن هوای فشرده

اندازه و ابعاد مخزن هوای فشرده

مخزن هوای فشرده یکی از تجهیزاتی است که در صنایع و کارگاه ها کاربرد زیادی دارد. وظیفه اصلی این دستگاه ذخیره سازی هوای فشرده است. استفاده از مخزن هوای فشرده باعث کاهش تعداد دفعات روشن و خاموش شدن کمپرسور، کاهش زمان بارگذاری و افزایش طول عمر کمپرسور و اجزای آن می شود. از این رو استفاده از مخزن هوا فشرده یک امر ضروری است. افراد بایستی بسته به نوع کار و نیازی که به این وسیله دارند ابعاد مخزن هوای فشرده مورد نیاز خود را تعیین کنند.

اندازه مخزن هوای فشرده

استفاده از یک مخزن هوای فشرده با ابعاد و اندازه مناسب، بسیار مهم است. چرا که در صورت بزرگ یا کوچک بودن ابعاد این مخزن ها، ممکن است اختلالاتی در کارکرد آن ها به وجود بیاید. در ادامه ما چند نمونه از مخزن هایی با ابعاد مشخص که پر کاربرد تر هستند را برای شما توضیح داده ایم.

مخزن هوای فشرده 100 لیتری

مخزن هوای فشرده با ابعاد 100 لیتری یکی از رایج ترین نوع مخزن ها است که بیشتر در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه اگر شما هم برای کارگاه یا محل کار خود احتیاج به یک مخزن دارید به احتمال زیاد ابعاد مخزن هوای فشرده شما باید 100 لیتری باشد. این مخزن ها فضای کمی را اشغال می کنند و استفاده از آن ها نیز آسان است. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید، نحوه نصب مخزن است. برای این کار بهتر است از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

مخزن هوای فشرده 3000 لیتری

برای صنایعی که نسبتاً بزرگ تر هستند استفاده از مخزن با ابعاد 100 لیتری، گزینه مناسبی نخواهد بود. چرا که این مخزن ها فضای کمی دارند و نمی توانند انتظارات شما را برآورد سازند. اگر شغلی که به آن مشغول هستید نیمه صنعتی است، می توانید از مخزن هوای فشرده 3000 لیتری استفاده کنید. این نوع از مخزن یکی از پرکاربرد ترین نوع مخزن ها در صنایع است. مخزن هوای فشرده 3000 لیتری علاوه بر برخورداری از کیفیت بالا و طول عمر زیاد، عملکرد مطلوبی نیز از خود به نمایش می گذارند.

برای مطالعه: کاربرد مخزن های فشرده

مخزن هوای فشرده 5000 لیتری

برای کارگاه های بزرگ و تولیدی هایی که در ابعاد وسیع کار می کنند، حداقل ابعاد مخزن بایستی 5000 لیتر باشد. چرا که مخزن های کوچک تر از این ابعاد نمی توانند آن گونه که لازم است، فشار گاز هوای فشرده را نگهداری کنند و طبیعتا در عملکرد آن ها اختلال ایجاد می شود. مخزن هوای فشرده 5000 لیتری باعث راحت تر شدن کار شما می شود و استفاده از آن نسبت به سایر مخزن ها آسان تر است.

مخزن هوای فشرده کوچک

ممکن است شخصی برای حوزه کاری خود به یک مخزن هوا با ابعاد کوچک تر از 100 لیتر نیاز داشته باشد. این افراد فکر می کنند که لزوماً بایستی یک مخزن با ابعاد 100 لیتری تهیه کنند. در حالی که امروزه مخزن هوای فشرده با ابعاد و اندازه های کوچک تر نیز ساخته شده اند که شما می توانید نسبت به خرید و استفاده از آن ها اقدام کنید.

مخزن هوای فشرده کوچک، در مقایسه با سایر مخزن ها با ابعاد بزرگ تر، هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین تری دارد. همچنین این مخزن ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و شما می توانید به راحتی آن ها را در یک گوشه قرار دهید. در پایان بد نیست بدانید که هزینه لازم برای خرید مخزن های کوچک بسیار کم تر از سایر مخزن های هوای فشرده است.

مخزن هوای فشرده کوچک

کلام آخر

مخزن هوای فشرده جز مهم ترین تجهیزاتی است که در کارگاه ها و صنایع مختلف از آن استفاده می کنند. امروزه کارخانه های تولید کننده این محصول، مخزن را در ابعاد و اندازه های مختلف و متنوعی تولید می کنند تا افراد بتوانند بر حسب نیازشان یک مخزن با ابعاد و اندازه مناسب را خریداری کنند.

انواع مخزن هوای فشرده

توجه داشته باشید که اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید این محصول را تهیه کنید، حتما لازم است تا ابعاد مخزن را با دقت و حساسیت بررسی کنید تا ضمن خرید یک مخزن مناسب قیمت مقرون به صرفه ای نیز برای آن پرداخت کنید. برای اینکه بتوانید یک خرید مطمئن و مناسب داشته باشید بهتر است از افرادی که در این زمینه تخصص دارند راهنمایی بگیرید. شرکت صنعتی نوآور تولیدکننده انواع تجهیزات صنعتی چون درایر تبریدی، درایر جذبی، کمپرسور اسکرو و … می باشد. برای مشاوره تخصصی تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.